TOP 10 ZAUJÍMAVOSTI A OBJAVOV V HRÁCH...
1. Grabber (Doom 3: Ressurection of Evil)
- môj prvý virtuálny kontakt s gravitačnou zbraňou sa neuskutočnil v hre HL 2, ale práve v datadisku na hru Doom 3. Veľká to bola radosť, keď som sa s tým prvý krát pohrával a žasol som nad tou úžasnou vecičkou. Len škoda, že fyzika trošku kazila výsledný dojem.
2. Bullet – time (Max Payne)
- spomalenie času? Žeby matrix? Pravdupovediac, áno. Kvôli tejto lahôdke sa pri každom strete Max hádzal po zemi a v spomalenom čase mal dostatok času na presné zamierenie. Jednoznačne je to jeden z najrevolučnejších prvkov v hrách.
3. Free Form Fighting (Prince of Persia: Warrior Within)
- takmer dokonalý systém sa ešte nepredviedol v žiadnej hre. O to potešujúcejšia správa je, že sa ako prvý objavil práve v Perzskom princovi, ku ktorému neomylne patria šabľa a iné sekacie pomôcky. Je to veľmi efektívne, ako sa hneď od prvého spustenia hry vžijete do celého systému.
4. Príručná baterka (Vietcong)
- nemohol mi niekto povedať, že „L"-kom sa zapína baterka? Ja viem, asi som somár, veď to bolo v nastaveniach. Aspoň som sa tak pričinil o unikátny herný rekord, keď som prešiel celú hru bez použitia baterky. V tuneloch som sa tápal v tme, jediný zdroj svetla boli svetlice a prípadné kempingové ohne miestnych domorodcov. Prejdenie dvoch tunelových misií mi zabralo celý týždeň, a to so hral zložitým spôsobom, na ktorého opisovanie by som potreboval ešte viac textu. Potom mi jedna dobrá duša poradila práve ten fakt, že „L"-kom sa zapína príručná baterka a pri opakovanom hraní (so zapnutou baterkou) som dvoma tunelovými misiami preletel ani nie za pol hodinu. Tomuto sa vraví kuriozita yEs.
5. Premena Arkantosa (Age of Mythology)
- v celej hre niet takej silnej postavičky alebo mýtickej jednotky, ktorá by dokázala konkurovať Arkantosovi. Dio mu daroval obrovskú silu, čím sa z neho stal poloboh a poslednú misiu kampane ste tým pádom mohli prejsť iba so samotným Arkantosom! Porazili ste s ním zloducha, ktorého ste naháňali v celej kampani, Gargarensisa a ešte k tomu ako bonus ste zbavili svet od tyranie morského boha, Poseidóna.
6. Struna (Hitman)
-„James? Mohol by si ma poškriabať po chrbte?"
-„Áno, pane."
Otázka: čo ďalej požiadal pán od Jamesa?
Odpoveď: už nič, nakoľko ležal na zemi mŕtvy.
7. Lock pick (Splinter Cell)
- skvelo navrhnuté prebíjanie sa cez zamknuté dvere. Tam kde ostatné hry nechávajú túto úlohu na PC riadeného hrdinu, tu sa dostávate cez zamknuté dvere vlastnými silami. Je to veľmi dobrý nápad, nakoľko takéto spestrenie Vám dokáže miestami zamotať hlavu. To ešte nehovorím o prípadoch, keď ste v časovej tiesni.
8. Odstraňovanie pascí (Shellshock Nam´68)
- veľmi peknú novinku v oblasti zneškodňovanie pascí priniesol Shellshock, hra z obdobia vietnamskej vojny. Keď pristúpite k pasci (klasická pasca s lankom a granátom), zjaví sa v dolnej časti obrazovky menší hlavolam a vy musíte šípkami prejsť správnu cestu, tzv. zápalkovým systémom. Vysvetlenie by požadovalo viac miesta, ak Vás to bližšie zaujíma, napíšte správou.
9. Plávanie (Grand Theft Auto: San Andreas)
- aká špicová novinka. Po dotyku s vodou sa neutopíte ako v predošlých dieloch. CJ dokáže plávať, či už nad alebo pod vodou a to je pre sériu GTA obrovský úspech.
10. Všestrannosť (Far Cry)
- FC je jedna z hier s absolútnou voľnosťou a je na Vás, či sa po tropických ostrovoch budete preháňať na bugine, džípe alebo nákladnom aute. Tiež sa dajú obsluhovať nafukovacie člny alebo strážne loďky. Škoda, že na vrtuľníku si nezalietate...