blogy logo
login PRIHLÁS SA
BLOG peter
ČLÁNKY
DISKUSIE
SLEDOVAŤ BLOG
Vitajte na mojom blogu
peter5number



FAR CRY vs DOOM 3 vs HALF-LIFE 2
pridal peter5number 11.11. 2005 o 16:33 ()

Všeobecné porovnanie troch FPS z roku 2004...

Grafika: DOOM 3

Môj kráľ je jednoznačne Doom 3. Far Cry zobrazil prekrásnu prírodu, Half-Life 2 mnoho rôznych lokácií spolu s úžasnými postavami, ale vzhľadom na môj obmedzený hardwér som si nemohol vychutnať všetky grafické efekty a tak pre mňa ostáva na vrchole D3, ktorý i tak vypadá skvele.

Atmosféra: Half-Life 2

Pri skvelej zvukovej kulise v D3 a HL2, Far Cry jednoznačne stráca dych. Je to spôsobené aj tým, že v spomínanej dvojici hier je dobrodružstvo priveľmi lineárne a akcia je tak omnoho intenzívnejšia ako pri skúmaní rozsiahleho ostrova. Celkový víťaz je však Half-Life 2, ktorý miestami ponúka aj excelentný hudobný doprovod na zvýraznenie niektorých úsekov v hre.

Príbeh: Nerozhodne

Vzhľadom k tomu, že v ani jednej hre nie je príbeh hlavným ťahákom, rozhodol som sa neurčiť jasného víťaza. Dej D3 je totiž úplne ošúchaný, Fac Cry veľmi predvídavý a Half-Life 2 úplne zamotaný.

Hrateľnosť: Far Cry

Neskutočné množstvo všelijakým možností ponúka dovolenkový simulátor z Pacifiku, máte možnosť behať, šprintovať, plaziť sa, byť skrčení alebo plávať. U ostatných hier je však hrateľnosť taktiež na vysokej úrovni, no maličké bugy alebo nedostatky ju zrážajú „až" na druhú priečku. 

Možnosti pohybu, (ne)lineárnosť: Far Cry

Keďže hry od id Soft a Valve sú absolútne priamočiare, vždy s jedinou cestou vpred, Far Cry ponúka v rozľahlých exteriéroch absolútnu voľnosť a máte možnosť taktizovať útoky, resp. dôkladne si premyslieť ďalší postup. Čo sa však týka interiérov, všetky hry sú na tom rovnako, vtedy sa aj vo Far Cry objavuje zvyčajne jediná cesta.

Akčnosť: DOOM 3

Neustály prílev nepriateľov vytvára z Doom-a neustálu, zbesilú akčnú strieľačku. Po čase však začnú byť útoky stereotypné, no nič to nemení na tom, že budete v kuse míňať náboje. Far Cry trpí občasnými „hluchými" miestami, pochopiteľne nemôže byť každučké miesto na ostrove vyplnené vojakmi alebo mutantami. Na druhej strane, v HL2 je protivníkov taktiež požehnane, no občasné blúdenie alebo realizácia fyzikálnych pokusov často zbrzdí úchvatnú prestrelku.

Fyzika: Half-Life 2

Pokusy, aké nemajú v hrách obdobu, sú ideálne znázornené v „Polovičnom živote 2". Ukladanie sudov do vody aby tlak následne vytlačil rampu, preváženie jednej strany kladky alebo uvoľnenie drevených telies, ktoré vytlačí voda na hladinu...skrátka geniálne, realizovateľné myšlienky. Vo „Vzdialenom náreku" sme sa podobných kúskov nedočkali a to je veľká škoda, nakoľko fyzika sa mi tam zdala ešte dokonalejšia. Aby som túto kapitolu zavŕšil, musím ešte poznamenať, že Doom 3 celkom sklamal, napriek ojedinelým, zábavným minihrám (napr. s tým hákom) toho veľa neukázal. Vlastne ani nebolo treba...

Dizajn prostredia: DOOM 3

Excelentné prostredie vytvorili autori v hre Doom 3. Úplne sa stotožňujem s ich predstavou hi-tech základne, síce začali byť neustále sa opakujúce chodby trošku neoriginálne, no všelijaké „zverstvá", ktoré zdobili peklo, si zaslúžia pochvalu pre obrovskú fantáziu. Vo Far Cry sme sa nestretli s ničím extra-neobyčajným a keďže v HL2 sa neustále povaľovali všade tie isté predmety, trošku to narúšalo celkový dojem.

Rôznorodosť prostredia: Half-Life 2

Variabilita prostredí a dizajn sú dve rozdielne veci a keďže som chválil skvele navrhnuté prostredie v D3, tu ho musím skritizovať za úplne stereotypné. Vo Far Cry sa zväčša striedali bunkre, laboratória a cesta ostrovom, no klobúk dole pred tým, čo nám ukázal Half-Life. Takmer každá kapitola sa udiala niekde inde, od kanálov cez tmavé uličky, pláž, väzenie, mesto až po samotné srdce Citadely.

Nepriatelia: Half-Life 2

V Doomovi sa jednalo len o remake starých kreatúriek, tých málo noviniek určite nepomôže na maximálne ocenenie. Vo Far Cry sa striedalo veľa typov vojakov s mutantami, no aj tak by to potrebovalo viac nápadov, zato HL2 predviedol originalitu a variabilitu, keďže na Vás takmer v každej inej časti útočili rozličný nepriatelia. Vojaci sa síce opakovali, no rôzne beštie mali mnoho podôb. Zvlášť by som vyzdvihol vzrušujúce súboje s obrovskými stridermi.

Inteligencia: Far Cry

D3...a)netvory- čo znamená „premýšľať"?

     ...b)vojaci- vieme sa kryť za objektmi

HL2...a)netvory- čo znamená „premýšľať"?

       ...b)vojaci- vieme sa kryť za objektmi a používať granáty

FC...a)mutanti- čo znamená „premýšľať"?

     ...B)vojaci- vieme to, čo by mal každý poriadny vojak vedieť, naše schopnosti vynikajú najmä v kolektíve

Myslím, že ohľadom tohto aspektu je všetko všetkým jasné, Far Cry je považované za jednu z hier s najlepšou umelou inteligenciou vôbec.

Zbrane a ich účinnosť: Far Cry

Klasický arzenál z Doom 3 je veľmi pestrý a efektívny, to isté sa dá povedať aj o HL2, no skutočne najpodarenejšie kúsky sú vo Far Cry. Práve v tejto hre je ich efektivita asi na najvyššej a najrealistickejšej úrovni a každá zbraň má špeciálne zastúpenie a je účinná na určitý druh nepriateľa. Granáty sú tiež rozdelené do viacerých kategórií a mne neostáva nič viac, len opäť prisvedčiť, že s takýmito zbraňami sa perfektne taktizuje.

Hrdina: Far Cry

Škoda, veľmi ma zamrzela absencia rozprávania u hrdinov z D3 a HL2, zatiaľ čo v D3 som aspoň videl tvár bezmenného mariňáka, v HL2 som zistil iba to ako sa môj hero volá a že je to doktor. Na rozdiel od nich, Jack Carver bol „najľudskejší" človek (samozrejme zmenený podľa vzoru- tzv. rambo style), ktorý vedel rozprávať s inými osobami, prejavovať emócie a občas si zahundrať.

Nenáročnosť(hw): Half-Life 2

Môj PC zvládal D3 len na minimálnych detailoch v minimálnom rozlíšení, loadingy boli dosť dlhé a hra občas sekla. Samozrejme, grafika bola i napriek tomu veľmi pekná. Far Cry sa načítaval neskutočne dlho (jedna z hier s najdlhším loadingom aký som kedy zažil) ale pri rozlíšení 1024x768 hra bežala úplne plynulo, detaily ani neviem aké boli, no prostredie vypadalo fantasticky. No a „najnovšiu" hru, HL2, som „testoval" v rozlíšení 800x600 pri minimálnych detailoch (istota, samozrejme, že by mi PC zvládol aj lepšie, no chcel som aby to bežalo úplne ale úplne, úplne hladko (čo nakoniec aj bežalo:)) a hra stále vypadala skvele. Skoro som zabudol, loadingy boli veľmi svižné.

Interface či ako sa to nazýva: Nerozhodne

Každá z hier ponúka absolútne prehľadné menu a voľby v options, samozrejme aj počas hry máte dokonalý prehľad o zdraví, štíte a munícií. V HL2 je v menu v pozadí scénka z danej kapitoly, kde sa práve nachádzate, vo Far Cry beží v pozadí príjemná animácia a v D3 sa môžete akurát tak pozerať na Mars.

Možnosti/zábava: Far Cry

Čo viac, okrem strieľania, hra ponúka? Takže D3 takmer nič (sláva pár minihrám), HL2 obsahuje zaujímavé naháňačky na vznášadle a bugine, no všetkých priam valcuje FC so svojimi možnosťami plávania, jazdenia na loďkách, džípoch alebo rogale. Okrem toho, nemáte vždy len jednu cestu, ale môžete si zajazdiť kde sa Vám len zachce.

Multiplayer: ?

Nebojte sa, táto položka sa tu nachádza len preto, aby bol výpis aspektov kompletný. Ja som v živote k multiplayeru ani len nepričuchol, takže....

Celkové zhrnutie počtu jednotlivých bodov:

Far Cry: 6 bodov

Doom 3: 3 body

Half-Life 2: 5 bodov

...z toho jasne vyplýva, že D3 je víťaz :). Ale nie, neberte toto sčítanie ako  jednoznačný výsledok, FC je možno lepší vo viacerých aspektoch, no nie sú to tie najpodstatnejšie vlastnosti.

P.S. ak som vynechal/zabudol ohodnotiť nejakú ďalšiu vec, napíšte do komentára že čo, a ja to neskôr dopíšem...ďakujem.   



Prístupov 2090
Kvalita článku
hlasov 0

PRÍSPEVKY
SLEDOVAŤ
Prosím prihláste sa pre možnosť pridania komentáru.
Prihláste sa, alebo použite facebook login facebook login
ĎALŠIE ČLÁNKY V BLOGU
NFS: Carbon - galéria
[ 21.11.2006] (príspevkov 2)
F.E.A.R. - galéria
[ 3.5.2006] (príspevkov 9)
MAX PAYNE 2 - The end
[ 9.3.2006] (príspevkov 4)
Profil osobnosti
[ 22.1.2006] (príspevkov 3)
TOP hry roku 2005
[ 21.1.2006] (príspevkov 4)
POP3: Kde sú life-upy?
[ 18.1.2006] (príspevkov 0)
POP3: Záverečný súboj
[ 7.1.2006] (príspevkov 0)
POP3: Súboj proti dvom bossom naraz
[ 7.1.2006] (príspevkov 0)
POP3: Súboj s druhým bossom
[ 7.1.2006] (príspevkov 1)
POP3: Súboj s prvým bossom
[ 6.1.2006] (príspevkov 7)